Palvelija

Author: Afeni
Fandom: Final Fantasy XII
Disclaimer: Square Enix omistaa alkuperäisen teoksen, minä vain leikin.
A/N: SoulSucker tilasi minulta raapaleen Baschista. Tarinan tuli sijoittua aikaan pelin jälkeen.



Palvelija

Basch fon Ronsenburg Archadian palveluksessa. Kukapa siihen olisi koskaan uskonut? En aina usko itsekään. Epätodellinen olo valtaa mieleni, kun katselen alas Archadesin kaduille keisarilliselta parvekkeelta.

Usein ajatukseni harhailevat kauas länteen, Dalmascaan. Vereni ja sydämeni vetävät sinne, mutten voi vielä lähteä. Keisari Larsa on niin nuori, hän tarvitsee kaiken tuen selvitäkseen senaatin juonitteluista. Koska olen osasyyllinen veljeni kuolemaan, on minun täytettävä hänen paikkansa, kannettava hänen velvollisuutensa. Minun on suojeltava keisari Larsaa.

Vielä jonain päivänä olen vapaa. Silloin palaan sydämeni kotiin ja astun palvelukseen, joka ei ole velvollisuus vaan etuoikeus. Palaan todellisuuttani koskettaneen unelman luokse, palvelen kruunua, jota varten minut on tarkoitettu.

Ei kommentteja

Kiitos palautteestasi!